• Contact

    Let's Keep In Touch!X

    ADDRESScontact(@)razvan-buciulac(.)ro

    LEAVE A COMMENT

    Sending your message. Please wait...

    Thanks for sending your message! We'll get back to you shortly.

    There was a problem sending your message. Please try again.

    Please complete all the fields in the form before sending.

NEWS

Crestere in masa musculara – Cinci moduri prin care antrenamentul tau va deveni mai eficient (I)

By Razvan | In Crestere in masa musculara | on May 3, 2015

 Antrenamentul cu greutati (antrenamentul rezistiv) are multiple avantaje si aduce in viata noastra multe beneficii asupra sanatatii si a starii de bine. Desi din acest punct de vedere te ajuta la fel ca oricare alt sport, doar el este cel care iti asigura cea mai mare eficienta in ceea ce priveste imbunatatirea compozitiei corporale, ajutandu-te atat in procesul de crestere in masa musculara, cat si sa arzi grasimea depozitata in exces.

Cu toate acestea insa, daca nu este facut asa cum trebuie, rezultatele vor fi nesatisfacatoare sau vor intarzia sa apara, indiferent de obiectivul pe care ti l-ai ales. Tine cont de aceste sfaturi indiferent daca esti incepator in acest sport, daca il practici deja de ceva timp sau si mai important, daca abia te-ai hotarat sa incepi sa te antrenezi si inca nici nu ai intrat pana acum intr-o sala de forta.

1. Vino mereu la antrenament cu planul facut – nimic nu e mai contraproductiv decat un antrenament facut la voia intamplarii, fara o ordine prestabilita a activitatii pe care urmeaza sa o desfasori. Fa-ti un program inteligent de antrenament sau apeleaza la serviciile unui antrenor pentru a beneficia complet de eficienta unuia bine compus. Ai nevoie de antrenamentul intregului corp, fara a sari vreo grupa anume sau a o lucra la o intensitate mai scazuta decat cea cu care lucrezi restul muschilor.

De fiecare data cand pasesti in sala trebuie sa stii clar ce grupe musculare urmeaza sa antrenezi, cu ce exercitii vei face asta, ce greutati ai folosit data trecuta si pentru cate repetari, cat si la ce performante iti propui sa ajungi in ziua respectiva.

Creste eficienta antrenamentului tau si nu pierde timp in care ai putea lucra cu adevarat la construirea corpului pe care ti l-ai dorit dintotdeauna.

2. Incalzeste-te bine inainte de antrenament – Pentru a da randament maxim, corpul tau trebuie sa fie pregatit pentru efort. Incalzirea optima incepe cu cea a sistemului nervos: constientizarea efortului ce urmeaza a fi depus in cadrul antrenamentului si vizualizarea exercitiilor ce urmeaza a fi efectuate inca inainte de a intra in sala te vor face sa fii mai concentrat si sa iti organizezi mai bine atat antrenamentul, cat si timpul folosit pentru acesta.

Odata ajuns in sala, vei incepe cu prima incalzire fizica, cea a sistemului cardio-respirator. Indiferent de grupele lucrate la o anumita sesiune de antrenament, acesta trebuie intotdeauna sa inceapa cu o incalzire usoara pe bicicleta, banda sau eliptica – incalzire care nu ar trebui sa depaseasca 5-10 minute, durata medie in care corpul incepe sa-si creasca temperatura.

Temperatura crescuta a corpului te va ajuta prin dilatarea vaselor de sange sa descresti rezistenta circulatiei sangelui, diminuand astfel stresul asupra aparatului cardiac. De asemenea, si sangele va beneficia de o temperatura mai ridicata, slabindu-se astfel legatura dintre oxigenul si hemoglobina ce circula prin corp. In acest mod oxigenul devine mai usor de folosit de muschi, lucru ce se traduce printr-un nivel de anduranta crescut.

Dupa acest prim pas urmeaza stretching-ul dinamic, care iti pregateste muschii si articulatiile pentru efortul ce urmeaza, crescand astfel elasticitatatea corpului si crescand cursa miscarii, facandu-te astfel sa diminuezi riscul de intinderi sau rupturi musculare. Fa cateva miscari specifice timp de 15-20 de secunde fiecare, incepand cu partea de sus a corpului si coborand, incalzind bine articulatia umarului, a bazinului si pe cea a genunchiului.

Ultima incalzire inainte de efortul propriu-zis este cea specifica fiecarei grupe musculare antrenate si presupune o serie usoara cu multe repetari ca parte a fiecarui exercitiu efectuat. In acest mod se ajunge la incalzirea fiecarui muschi vizat de antrenamentul din ziua respectiva, crescandu-i temperatura, fenomen care permite o contractie musculara mai buna si mai puternica si o relaxare mai rapida a fibrei musculare. In acest mod se pot imbunatati atat viteza, cat si forta dezvoltate de muschiul ce urmeaza a fi lucrat, iar riscul de accidentare scade.

Pentru a avea progrese trebuie sa muncesti din ce in ce mai greu, iar asta e posibil doar daca incepi cu o incalzire buna ce iti va minimiza riscul unei accidentari. O intindere intindere musculara te va tine departe de sala de fitness si automat de obiectivele tale.

Citeste continuarea in partea a doua a articolului

No Comments to "Crestere in masa musculara – Cinci moduri prin care antrenamentul tau va deveni mai eficient (I)"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2015 Razvan Buciulac
Inline
Inline