• Contact

    Let's Keep In Touch!X

    ADDRESScontact(@)razvan-buciulac(.)ro

    LEAVE A COMMENT

    Sending your message. Please wait...

    Thanks for sending your message! We'll get back to you shortly.

    There was a problem sending your message. Please try again.

    Please complete all the fields in the form before sending.

Obiective

Crestere in masa musculara

Antrenamentul si planul de alimentatie sunt construite in directia obtinerii unui corp bine dezvoltat, puternic si estetic

Ce este cresterea in masa musculara?

Dezvoltarea masei musculare are loc prin hipertrofie musculara, definita ca fiind cresterea unui organ sau tesut, aceasta avand loc in urma inducerii si mentinerii unei stari anabolice in corp. Anabolismul, parte a metabolismului, are loc atunci cand se realizeaza un cumul de factori: mediul hormonal care declanseaza hipertrofia devine optim ca rapsuns al modului de viata specific (antrenament cu greutati, introducerea de grasimi in dieta pentru secretarea in conditii optime a hormonului testosteron), odihna si consumarea unui numar suficient de grame de proteina din numarul caloriilor totale zilnice, aceasta fiind materialul de constructie pentru tesuturi noi.


Cum apare ea?

In functie de tipul somatic al fiecarui om, cresterea in masa musculara poate veni mai greu sau mai usor, cu adaosuri insemnate de masa adipoasa sau nu, cu eforturi mai mari sau mai mici, etc. Fiecare individ este diferit, si fiecare corp raspunde in alt mod la acelasi stimul, de aceea antrenamentele-tip, vazute pe diverse site-uri sau in diverse reviste, care iti promit rezultate spectaculoase in scurt timp dau gres pentru majoritatea persoanelor, desi pentru o mica parte dintre cei preocupati de dezvoltarea musculaturii ar putea functiona.

Hipertrofia apare lent, ca urmare a raspunsului anabolic declansat de antrenamentul intens, cu greutati mari si pauze scurte care promoveaza sinteza testosteronului. La fel de importante ca antrenamentul sunt alimentatia corespunzatoare obiectivului propus, in aces caz, cel de crestere in masa musculara, si odihna-sinteza de tesuturi noi nu are loc in perdioada in care te antrenezi, ci apare in timpul somnului.


Ce este testosteronul?

Testosteronul este principalul hormon masculin. Acesta declanseaza aparitia caracterelor specifice la barbati (functie androgena) si este produs de catre testicule, sub actiunea hormonului luteinizant produs de glanda pituitara. De asemenea, testosteronul este cel care determina cantitatea totala de masa musculara a unei persoane, cele doua fiind direct proportionale. Prin caracterul sau anabolizant, testosteronul declanseaza in corp sinteza musculara, aminoacizii fiind folositi pentru repararea si construirea de noi tesuturi. De asemenea, un nivel mare de testosteron se traduce printr-o viteza mai buna, mai multa incredere in sine, mai multa putere de concentrare, mai multa forta si o viata sexuala imbunatatita si fertilitate crescuta – pe scurt, acesta te face sa fii barbat.


Care sunt modalitatile de crestere a testosteronului in corp?

In mod natural, testosteronul este produs in corpul uman in prima faza in timpul vietii intrauterine, insa acesta inceteaza in a mai fi secretat imediat dupa nastere. Urmeaza apoi ca testiculele sa isi reia activitatea odata cu instalarea pubertatii, cand secretiile sunt la cote maxime, incepand insa ca odata cu apropierea varstei de 30 de ani nivelul acestuia sa inceapa sa scada de la an la an.

Pentru cresterea naturala a testosteronului produs ce corpul nostru e nevoie de un stil de viata sanatos caracterizat de miscare, in special in aer liber sub expunerea razelui soarelui, de odihna suficienta si de o alimentatie pe masura. Antrenamentul intens (pauze scurte, greutati mari/activitate intensa) este principalul declansator al secretiei acestui hormon, fenomen sustinut de consumarea de alimente care contin colesterol (fapt care nu ridica insa nivelul colesterolului seric asa cum se credea, acesta fiind produs in corp un urma unui stil de viata necorespunzator), el fiind materialul de sinteza pentru testosteron.

Cealalta cale de a creste nivelul testosteronului din corp, desi indicata doar in cazuri extreme, la indicatiile si sub supravegherea medicului si care vine cu multe riscuri majore, este de a primi acest hormon sub forma sintetica, din exterior, pe care orala sau prin injectare.

Aceasta metoda este nerecomandata, ducand la grave probleme de medicale si dependenta.

© 2015 Razvan Buciulac
Inline
Inline